Przejdź do głównej zawartości

SZEPTEM- Becca Fitzpatrick

Szeptem zastanawiam się skąd ten tytuł. Nie mam pojęcia do czego nawiązuje, ale na pewno nie do upadłych aniołów, nastolatkach. Może to ma nawiązywać do tajemniczości? na prawdę nie wiem.
Książkę zażyczyłam sobie na urodziny. Przeczytałam opis byłam ciekawa, dostałam, przeczytałam i jestem bardzo pozytywnie zaskoczona. Nie jest to książka którą po zamknięciu od razu zacznę czytać od początku, ale na pewno w pierwszej 15 się znajdzie.


Główna bohaterka to Nora Grey. Gdy ją poznajemy  ma 16 lat chodzi do liceum w Maine i tam też mieszka. Jest bardziej romantyczką niż racjonalistką jak sama powiedziała. Lubi bawić się sarkazmem jest dojrzalsza niż reszta rówieśników. Jej najlepszą przyjaciółką je Vee. Odważna i szalona dziewczyna, która ciągle jest na diecie z której rezygnuje non stop. Brzmi znajomo?

Drugim głównym bohaterem jest tajemniczy Patch Cipriano. Kiedy pierwszy raz się pojawia nie wiemy, że jest upadłym aniołem, którego obdarto ze skrzydeł.
Tak naprawdę nazywa się Jev , ale jakoś  mi bardziej podoba się Patch :D. Jest wysoki smukły ale atletyczny. Chodzi w czarnych ubraniach i jest po prostu sexy  :D

Coś co mi kompletnie nie pasuje w książce ... POCZĄTEK no ludzie lekcja biologii wspólny projekt bla bla bla. Tak zalatuje Zmierzchem, że w pierwszej sekundzie myślę o nie nie .. nie będę czytać kolejnego romansu, który rozpoczął się na biologii. Co z tą lekcją nie tak jakoś u mnie nigdy się na niej nic nie dzieje. Nie mogła to być matematyka? Angielski Co bądź ale nie biologia królowa nauk znowu łączy ludzi.
Potem oczywiście toczy się inaczej, więc przepraszam za wszystkie obelgi pod adresem " Szeptem ".
Oczywiście Nora jest początkowo jest negatywnie nastawiona do Patcha. irytuję ją to, że nie może się od niego uwolnić cały czas o nim myśli. Jak można się domyśleć po jakimś czasie ulega zdrowemu rozsądkowi, który nakazuje jej nie zbliżać się do chłopaka. Zauważa na jego plecach bliznę w kształcie litery "V" wtedy zaczyna dociekać. Okazuje się, że chłopak jest upadłym aniołem ale nie takim, który coś źle zrobił tylko był ciekawy świata i zszedł na ziemię. Może znowu stać się aniołem, ale to tego musi uratować czyje życie i stać się Aniołem Stróżem. Jest to jednak najniższa ranga aniołów, więc niezbyt go to interesuje. Nastawienie zmienia po poznaniu Nory.
Nie chcę się rozpisywać, więc tutaj będę kończyć. Książka mnei zaciekawiła mimo, że zalatywała z początku książką S. Meyer. Postacie ciekawe, każdy skrywa tajemnicę, w sumie można znaleźć część siebie w tych postaciach.
Zabawne dialogi z nutką ironii i sarkazmu. Dobra fabuła ciekawe zakończenie.Polecam gorąco!

Jak na  razie nie pojawiła się żadna informacje odnośnie tego czy powstanie film . Dalsze losy Nory i Patcha w "Cresendo" "Cisza" i "Finale".


Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Wichry namiętności

Wichry namiętności. Kocham, kocham, kocham,kocham. Genialny film. Niestety książka jest wydana tylko w języku angielskim. W filmie są przecudowne zdjęcia, krajobrazy, nastrojowa muzyka, scenografia  najpiękniejsza jaką widziała, sama gra aktorów i fabuła, wszystko do siebie pasuje i tworzy coś pięknego.Film wciska w fotel, miażdży i wyciska łzy. Każdy znajdzie tu coś dla siebie. Absolutny majstersztyk w historii kina. Nigdy o nim nie zapomnę i będę go polecać jak długo będę mogła. Film ma w sobie chyba wszystkie emocje świata. Chwilami tak wzruszający i pełen emocji, że wypadałoby zrobić pauzę w oglądaniu, jednak nie jest się w stanie. Gwarantuję, że ten film odciśnie piętno w was  na długi czas. W filmie przedstawiona jest historia rodziny Ludlow. Pułkownika Williama oraz jego trzech synów, Alfreda, Tristana i  Samuela. Żyją sobie na rancho i podnóża Gór Montana. Alfred jest najstarszy.odpowiedzialny, rozsądny i raczej z dystansem. Tristan to człowiek narowisty, nieposkromiony,

Dary anioła-Casandra Clare- która część najlepsza?

Początkowo była trylogia Miasto Kości, Miasto Popiołów, Miasto Szkła. Potem dodano Miasto zagubionych dusz, Miasto upadłych aniołów i Miasto niebiańskiego ognia. Tak oto zrobiła się seria fantastycznych przygód Nocnych łowców, wampirów, czarodziejów i wilkołaków. Autorstwa oczywiście Casandry Clare. Postanowiłam zrobić takie krótkie porównanie książek, która najbardziej mi się podoba najmniej i dlaczego, "Dary Anioła: Miasto Kości" czyli część pierwsza. Najpierw pooglądałam film i to był błąd nigdy już nie zrobię tego błędu. Książka jest naprawdę super. Jednak w moim rankingu znajduje się na miejscu 4. Najlepszym segmentem są oczywiście świetnie wykreowane postacie. Każda jest inna, każda ma inne problemy, są różnorodni i nie powtarzalni. Bardzo fajny klimat wprowadzają dialogi są krótkie i zabawne. Dużo się dzieje, w różnych miejscach. I przede wszystkim ta straszna wiadomość, że Clary i Jace są rodzeństwem... Myślałam, że się rozpłaczę. Oczywiście ulubioną pos

Dary Anioła- serial vs film

" Dary Anioła " Kontrowersyjny temat? Może trochę ;) W tym poście chciałam porównać główne postacie i w 2 zdaniach wyrazić swoją opinię :) Tak na wstępie uważam, że książka została totalnie zchrzaniona i beznadziejnie zrobiony film... na ten temat mogłabym napisać 15 rozdziałów i było by mało. Dlatego z serialem wiąże duże nadzieje :). Jednak najlepsze i tak pozostaną książki cudownej Casandry Clare. Serial ma premierę zaplanowaną na 12 stycznia 2016 roku. Nie wiadomo czy będzie w polskiej wersji więc pewnie będę musiała oglądać w oryginalnej wersji jednak jakoś mi to nie przeszkadza. Cieszę się, że film nie ma swojej kontynuacji, bo no ludzie kto zdradza najważniejszą część w 88 minucie filmu?!! No równie dobrze mogę na pierwszej stronie Harrego Pottera napisać : Sekretem na zabicie Voldemorta jest zniszczenie horkruksów: węża, dziennika, pierścienia, diademu, puchaarku, medialionu i oczywiście ty Harry?! Bez sensu... No ale przejdźmy do głównego wątku. Clary Fray