Przejdź do głównej zawartości

Recenzja: Aż do kości

Matko ale mnie tu nie było... Czytałam stare posty i przeraziłam się widząc swoje byki i dziwnie sformułowane zdania. Wracam, co prawda jestem już na studiach ale dzięki temu postrzeganie świata mam inne.

Film " Aż do kości" reżyserii Marti Noxon'a ujrzał światło dzienne w 2017 roku. Film opowiada o 20-letniej dziewczynie Ellen. Choruje ona na anoreksję, czyli jedną z popularniejszych chorób XXI wieku. Jej macocha i siostra starają się jej pomóc wysyłając ją na coraz to różniejsze terapie. W końcu trafiają na lekarza, który raczej nie stosuje tradycyjnych metod leczenia tej choroby.


Więcej opisać raczej nie mogę bo bym zdradziła cały film, a nie o to tu chodzi. Zajmijmy się oceną, a więc.

Aktorstwo:
 Główną bohaterkę gra Lily Collins. Moim zdaniem dobrze zagrała, weszła w swoją postać. Przeraziła mnie jej charakteryzacja, strasznie wychudzona.. Ludzie mamy XXI wiek! Rozumiem, że realizm wymaga poświęceń ale naprawdę nie można było wykorzystać trochę magii komputerów? Aktorka w filmie jest bardzo chuda, nie szczupła tylko chuda.Nigdy nie miałam doczynienia z chorą na anoreksję osobą, więc nie mogę sobie porównać, lecz myślę, że dobrze oddano destrukcję tej choroby.

Znalezione obrazy dla zapytania aż do kości
Dr William Beckham  grany jest przez Keanu Reeves'a. Zagrał poprawnie, ale mnie nie powalił. Pojawił się zaledwie kilka razy, więc może nie powinnam się czepiać, ale i tak będę. Mógł kurcze się bardziej postarać.

Alex Sharp grający Luke'a to dla mnie miłe zaskoczenie. W końcu adoratora głównej bohaterki nie gra cukierkowy, do bólu idealny chłopak. Tylko, żeby nie było, nie mam na myśli tego, że aktor wypadł nie korzystnie czy coś. Wypadł dobrze ale wygląda jak normalny facet! Zagrał dobrze, był ciekawą postacią. Nie mam się do czego przyczepić.
Podobny obraz

W filmie zagrało jeszcze wielu aktorów, jednak ta trójka jest najważniejsza. 

Muzyka i zdjęcia:
Ani jedno ani drugie nie zasługuje na żaden inny epitet tylko na "poprawne". 

Fabuła, realizacja:
Pomysł dobry realizacja dobra. Film fajnie pokazuje realia anoreksji. Jakie problemy to za sobą ciągnie. Mało jest filmów o tej tematyce, a w dzisiejszych czasach kiedy trend "szczupłego, ciała" jest coraz bardziej wymagany, jest wręcz potrzebny. Wiele dziewczynżeby osiągnąć wymarzony rozmiar posuwa się do czynności które w skutkach są niemal tragiczne. Fajnie, że pokazano jak te dziewczyny się zachowują jak nagminnie biegają, wymiotują i bardzo dokładnie liczą kalorie. Podsumowując film niezły 6/10 jak dla mnie. Jak już mówiłam, nie mam dośiadzczenia z tą chorobą , więc mnie kompletnego laika film przekonał. Pamiętajcie nie warto niszczyć zdrowia dla rozmiaru 34! 
Podobny obraz
A i jeszcze jedno dobrze, że pokazano różne postawy rodziców. Jedni się trosczą, inni olewają. Wsparcie to jest jednak najważniejsza rzecz nie tylko przy anoreksji ale w ogóle w życiu. Najbardziej chyba podobało mi się jak główna bohaterka odbyła rozmowę z mamą pod koniec filmu. Był to dziwny moment ani to było wzruszające ani wyjątkowe, raczej poruszające. 
Film godny pooglądania, lecz na pewno nie będę go oglądać w każdy weekend. Pooglądajcie, miejcie świadomość.



Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Wichry namiętności

Wichry namiętności. Kocham, kocham, kocham,kocham. Genialny film. Niestety książka jest wydana tylko w języku angielskim. W filmie są przecudowne zdjęcia, krajobrazy, nastrojowa muzyka, scenografia  najpiękniejsza jaką widziała, sama gra aktorów i fabuła, wszystko do siebie pasuje i tworzy coś pięknego.Film wciska w fotel, miażdży i wyciska łzy. Każdy znajdzie tu coś dla siebie. Absolutny majstersztyk w historii kina. Nigdy o nim nie zapomnę i będę go polecać jak długo będę mogła. Film ma w sobie chyba wszystkie emocje świata. Chwilami tak wzruszający i pełen emocji, że wypadałoby zrobić pauzę w oglądaniu, jednak nie jest się w stanie. Gwarantuję, że ten film odciśnie piętno w was  na długi czas. W filmie przedstawiona jest historia rodziny Ludlow. Pułkownika Williama oraz jego trzech synów, Alfreda, Tristana i  Samuela. Żyją sobie na rancho i podnóża Gór Montana. Alfred jest najstarszy.odpowiedzialny, rozsądny i raczej z dystansem. Tristan to człowiek narowisty, nieposkromiony,

Dary anioła-Casandra Clare- która część najlepsza?

Początkowo była trylogia Miasto Kości, Miasto Popiołów, Miasto Szkła. Potem dodano Miasto zagubionych dusz, Miasto upadłych aniołów i Miasto niebiańskiego ognia. Tak oto zrobiła się seria fantastycznych przygód Nocnych łowców, wampirów, czarodziejów i wilkołaków. Autorstwa oczywiście Casandry Clare. Postanowiłam zrobić takie krótkie porównanie książek, która najbardziej mi się podoba najmniej i dlaczego, "Dary Anioła: Miasto Kości" czyli część pierwsza. Najpierw pooglądałam film i to był błąd nigdy już nie zrobię tego błędu. Książka jest naprawdę super. Jednak w moim rankingu znajduje się na miejscu 4. Najlepszym segmentem są oczywiście świetnie wykreowane postacie. Każda jest inna, każda ma inne problemy, są różnorodni i nie powtarzalni. Bardzo fajny klimat wprowadzają dialogi są krótkie i zabawne. Dużo się dzieje, w różnych miejscach. I przede wszystkim ta straszna wiadomość, że Clary i Jace są rodzeństwem... Myślałam, że się rozpłaczę. Oczywiście ulubioną pos

Dary Anioła- serial vs film

" Dary Anioła " Kontrowersyjny temat? Może trochę ;) W tym poście chciałam porównać główne postacie i w 2 zdaniach wyrazić swoją opinię :) Tak na wstępie uważam, że książka została totalnie zchrzaniona i beznadziejnie zrobiony film... na ten temat mogłabym napisać 15 rozdziałów i było by mało. Dlatego z serialem wiąże duże nadzieje :). Jednak najlepsze i tak pozostaną książki cudownej Casandry Clare. Serial ma premierę zaplanowaną na 12 stycznia 2016 roku. Nie wiadomo czy będzie w polskiej wersji więc pewnie będę musiała oglądać w oryginalnej wersji jednak jakoś mi to nie przeszkadza. Cieszę się, że film nie ma swojej kontynuacji, bo no ludzie kto zdradza najważniejszą część w 88 minucie filmu?!! No równie dobrze mogę na pierwszej stronie Harrego Pottera napisać : Sekretem na zabicie Voldemorta jest zniszczenie horkruksów: węża, dziennika, pierścienia, diademu, puchaarku, medialionu i oczywiście ty Harry?! Bez sensu... No ale przejdźmy do głównego wątku. Clary Fray